But the rain that flattens my hair ... oh, these are the things that kill me

För nästan precis två år sedan träffades jag och D för första gången.
Det han kommer ihåg mest av just den dagen var min reaktion när det började småregna. Jag blev rätt så hispig och behövde omedelbart ta skydd. Det var första dejten och då vill man ju vara fin...  Och mitt hår tål inte regn. Alls.

Minns ni avsnittet i Vänner när dom åkte till Barbados, och hur katastrofalt Monicas hår blev i den höga luftfuktigheten?
Precis sådär blir mitt hår också! Liksom ulligt, svinto-liknande. Och stoort.
Hårresande var ordet sa Bull.
Inte ens D kan låta bli att skratta åt det och han är ändå min trognaste supporter...

-Åh, men det är ju så fiint med självfall, säger vännerna som själva är välsignade med helt normalt hår som inte alls blir konstigt i regn.
Hahahahaha (insert skrämmande ihåligt skratt). Ni förstår ingenting...

Värst är det nu på sommaren när det är för varmt för mössa (nej, jag bär inte keps, och hatt kräver en viss stil annars ser man bara fånig ut) och det ligger ett lätt regndis i luften men ingen uppenbar anledning att bära paraply. Yyyyyl. Och om det regnar mycket  hjälper det inte heller med paraply eftersom det blir fuktigt under det efter en stund.
Fatta mitt livslånga lidande! Hav medlidande! Anyone...?

Kommentarer :

#1: Hanna

Mitt hår blir också lockigt när det blir blött, men det ser förfärligt ut i princip jämt så det gör inte så stor skillnad... :P



Men ja, jag förstår dig!

skriven
#2: Hand in glove

Hanna, jag har svårt att tro att det KAN bli lika illa som mitt... ;)

skriven
#3: Inkling

Nämen stackare! Miitt hår är aldrig så snyggt som när det regnar, för då blir det ju ... just det ja - lockigt!

skriven
#4: Hand in glove

Lockigt = fint. Risigt svintohår = fult ;)

skriven

Kommentera inlägget här :