Our house, that was where we used to sleep

"Ett vanligt svenskt kök kostar idag snart lika mycket som ett JAS 39 Gripen och fyller ungefär samma funktion. Det är främst inte tänkt att användas utan man har det mest för att skrämma grannarna."
Citat från Ljust & fräschtboken av Lindström & Schyffert.
Å jag känner igen mig så väl. När jag porrsurfar på Hemnet och drömmer om ett flytta är köket JÄTTEVIKTIGT. Det ska va... öh ja... ljust och fräscht då, och NYTT. Inget gammalt 90-talskök som jag har nu minsann. Utan ett state of the art, fucking amazing superkök.
Och badrummet måste vara helkaklat och det ska vara stilfullt kakel, inget med bårder och skit, åsså en inglasad dusch, annars e ja inte me!
Sen kan man ju tycka vad man vill om den överdrivna inredningstrenden. Hur miljövänligt är det med all överflödskonsumtion? Och är det verkligen detta vi vill lägga alla våra surt förvärvade pengar på? Kan man, som det frågas i boken, bo sig lycklig?
Visst har jag gått på samma trend som alla andra. Tyvärr. Här går man och tror att man är självständigt tänkande och så är man bara ytterligare ett får i skocken.
Några klämkäcka citat hittar du i alla fall inte på mina väggar.
Det finns ändå gränser...


Kommentarer :

#1: Shifty

Sen triggar det huspriserna till max så en stackars ung kille, med långavlönat jobb, studerande fru och liten bebis, boendes i en tvåa så full av saker att inte en enda garderob inte står lite på glänt av överfullhet, inte har en chans i helvetet att kunna skrapa ihop ens till en friggebod för att göra plats för familjen. Men visst är det fint =)

skriven
#2: Hand in glove

Ja, tyvärr är det lite oöverkomligt för oss också just nu. Åtminstone så länge jag är the only breadwinner. Men drömma är gratis som tur är :)

skriven

Kommentera inlägget här :