"She did everything right, including getting her boyfriend to kill himself"

Jag kan nästan inte finna ord för hur mycket jag älskar Lena Dunham i Girls, en serie som många jämfört med Sex and the city. Men förutom att den handlar om fyra tjejkompisar i New York, och att det är välskrivet och roligt har de inte så många fler beröringspunkter. Girls är oglamoröst, svart, tragiskt, smart, rått, närgånget, levande och känns vädigt äkta. Tjejerna är inte übersnygga klädhängare med perfekt hår och makeup. Huvudpersonen, Hannah, som spelas av seriens skapare, är rentav alldaglig och lite tjock. Och det underbara är att hennes övervikt är inte en issue, det nämns nästan inte över huvud taget. Hon lyckas ta sig genom tillvaron ändå, utan att ständigt prata om bantning och "ser min rumpa stor ut i den här?" vilket känns oerhört befriande. Det är synd att vi är så svältfödda att se "normala" tjejer i tv, att man överhuvud taget känner behovet att nämna det. Kan bara hoppas att Girls framgångar inspirerar till mer mångfald i film- och tv-branschen.
Och för första gången sedan jag var 12 får jag lite lust att leka med klippdockor...
 
 

Boob count: check.

Måndag och jag är som vanligt trött och outsövd. Jag brukar ha svårt att somna på söndagar efter helgens sovmorgnar... Men inte den här gången.
Däremot väcktes jag klockan tio över två på natten av D som satte sig, böjde sig ner och gav mina bröst varsin puss och meddelade att han räknat dem och kommit fram till att de var två.
Sen la han sig ner med ryggen mot mig och vägrade svara på frågor som:
-Och???!!!
-Varför väckte du mig?
-Öh? Och vaddå två? HUR MÅNGA HADE DU FÖRVÄNTAT DIG?
Först därefter slog det mig att han måste pratat i sömnen. Det var ett tag sen sist...
Sen låg jag vaken i timmar och kunde inte somna om. Lyssnade på måsskrän och var allmänt sur över att ha blivit väckt.
I morse frågade jag om han mindes något, men det gjorde han inte. Påstår han. Fan tro´t.

Who are you?

Fick ett telefonsamtal i dag. Det löd så här:

-Hej Ann! Det är Bengt.
(Jag känner en enda Bengt, min kusin, men det låter inte alls som han.)
-Bengt vem då?
-Bengt i Borås.
-Jaha? Jag tror du har ringt fel...
-Känner du inte igen mig Ann? Det är länge sen.
(Jag var singel för ca 4 år sedan och nätdejtade, men nån Bengt minns jag inte... Börjar fundera på om vi har chattat, dansat eller pratats vid på nån pub?)
-Jaha? Hur länge sen då?
-Ja, det är väl en 6-7 år sedan...
-Och var skulle vi träffats?
-På Maxi.
-Nej jag är ledsen, du måste ringt fel, klipper jag av och avslutar samtalet.
 
Jag har nämligen aldrig haft för vana att plocka upp män på Maxi. Jag brukar inte lämna ut mitt namn till främmande män, än mindre mitt telefonnummer, och i synnerhet inte till nån som heter Bengt och bor i Borås. Herregud. Jag är väl inte desperat heller...
Min gissning är att han ringer runt till random kvinnor (telefonen står i mitt namn) och chansar. Lycka till Bengt. Det kan du behöva. Ett litet tips om du var seriös: Är du intresserad av en tjej, vänta inte 6-7 år innan du hör av dig.

Men på tal om detta, vilka är NI? Några vet jag, men det vore kul att veta vilka ni andra är, hur ni hittade hit, om ni har egna bloggar etc. Hör av er så blir jag glad!
(Och så får jag även en chans att testa nya svar-på-kommentar-funktionen.)