A summer wasting

Är inte detta en utmärkt illustration av den svenska sommaren?
En kväll på en uteservering. Ljuslyktor. Och filtar på alla stolar.
För i Sverige sitter man ute på sommaren. Om man så fryser ihjäl på kuppen.


D såg det som vanligt  från en annan synvinkel: Those blankets would be nicked in England...

Dream a little dream of me

Bästa med semestern: Sova uuut. Jag måste gå upp tidigt när jag jobbar så det är vad jag längtar efter mest av allt!
Härom natten hade jag en så fin dröm. Jag träffade Morrissey, vi satt och pratade en lång stund och drack champagne. Jag minns inte vad vi pratade om, men det var fint och stämningsfullt.

I natt hade jag en ny kändisdröm. Jag kom in i badrummet och där låg Carolina Gynning i badkaret, gömd under ett nedfallet duschdraperi. Hon for upp med ett skri som mer eller mindre skrämde skiten ur mig. Jag flydde i panik och sedan ockuperade CG badrummet och vägrade komma ut. Jag vaknade av att jag verkligen behövde gå på toa...
Jag tror jag ska sluta frottera mig med kändisar ett tag nu. Eller sova aningens mindre kanske...?

But the rain that flattens my hair ... oh, these are the things that kill me

För nästan precis två år sedan träffades jag och D för första gången.
Det han kommer ihåg mest av just den dagen var min reaktion när det började småregna. Jag blev rätt så hispig och behövde omedelbart ta skydd. Det var första dejten och då vill man ju vara fin...  Och mitt hår tål inte regn. Alls.

Minns ni avsnittet i Vänner när dom åkte till Barbados, och hur katastrofalt Monicas hår blev i den höga luftfuktigheten?
Precis sådär blir mitt hår också! Liksom ulligt, svinto-liknande. Och stoort.
Hårresande var ordet sa Bull.
Inte ens D kan låta bli att skratta åt det och han är ändå min trognaste supporter...

-Åh, men det är ju så fiint med självfall, säger vännerna som själva är välsignade med helt normalt hår som inte alls blir konstigt i regn.
Hahahahaha (insert skrämmande ihåligt skratt). Ni förstår ingenting...

Värst är det nu på sommaren när det är för varmt för mössa (nej, jag bär inte keps, och hatt kräver en viss stil annars ser man bara fånig ut) och det ligger ett lätt regndis i luften men ingen uppenbar anledning att bära paraply. Yyyyyl. Och om det regnar mycket  hjälper det inte heller med paraply eftersom det blir fuktigt under det efter en stund.
Fatta mitt livslånga lidande! Hav medlidande! Anyone...?