The bitterest pill is hard to swallow

Igår berättade jag på Facebook att jag träffat Olle Ljungström på jobbet.
Har jag gjort förr i och för sig, men den här gången fick jag undervisa honom i den svåra konsten att använda återlämningsautomaten. (Han var jättetrevlig by the way)
Sluta skryt! kommenterade Josefin. Men jag vet att hon var lite avis.
Innan hon flyttade till England hade hon gett sin högra arm för att få träffa Olle.
Men nu har hon dragit vidare mot bättre jaktmarker för stalkers och popnördar.
Idag kände hon sig manad att returnera att hon blivit raggad på av sångaren i Spandau Ballet.
Not bad, not bad at all.
(Även om han är äldre än hennes mor, och sett sina bästa dagar by now.)
Jag var dock mer impad den gången hon satt bakom legenden Paul Weller på en färja.
I LOVE PAUL WELLER!!!
Nej, hur ska man över huvud taget kunna tävla med någon som bor strax utanför London?
You win, Jossan! Nöjd nu?



I have a cunning plan...

D höll ett föredrag i skolan idag. Ämnet var hans stora intresse: djuphavsdykning.
Han övade flera gånger innan och jag fick lyssna.
Det var inga lätta ord han valt precis: Hammarhajar. Skeppsvrak. Sköldpaddor.
Ske-ljudet kommer inte så lätt för en engelsman om man säger så.
Och varje gång han sa Hamma-haja lät han som en japansk karatelärare.
Jag dog av skratt. Inte särskilt pedagogiskt och stöttande kanske...
När D svarade Aldrig på frågan när han trodde det skulle bli lättare hörde jag dessutom fel.
Jag tyckte han sa Baldrick. Varför han nu skulle göra det? Makes absolutely no sense.
När han sen då sa Nej, ALDRIG bröt jag ihop. Igen.
Stackare. Han har det faktiskt inte lätt.


Curb your enthusiasm!

När sonen var hemma sist kom vi att prata om Curb your enthusiasm.
Vi funderade lite varför man i Sverige döpt den till Simma lugnt Larry.
Vad är det för töntnamn på en för övrigt bra serie?
Ok, originaltiteln är kanske inte den lättaste att uttala. Men hade man inte kunnat hitta på ett aningens mindre lökigt och 60-70-talsklingande namn?
Sen kunde jag inte sluta fundera på flera klämkäcka serie-namn i samma stil.
Som:
Lugna puckar Jerry (Seinfeld)
Nu blåser vi snuten Dexter!
Håll i hatten Carrie! (Sex and the city)
Livat i holken (Weeds)
Fullt ös på Wisteria Lane (Desperate housewives)
Tjejen som tamejfan aldrig dyker upp (How i met your mother)
Charlie - vild och galen (Two and a half men. Eller precis lika gärna mr Sheens privatliv?)
Fler förslag anyone?


Tjo flöjt på kontoret!