My mom's Puerto Rican. That's why I'm so lively and colorful

En rolig tv-serie som jag varmt kan rekommendera: Parks and recreation.
Namnet och ämnet verkar kanske inte så kul (handlar om kommunal verksamhet), men det är absolut sevärt. Smart och välskrivet. Jag tror inte den gått på svensk tv än, men ni som gillar tv-serier typ The office - se den om den ni får möjlighet.
Min favorit är den lata praktikanten April. Hon är så magnifikt sur, håglös, likgiltig, empatilös, sarkastisk och initiativbefriad. Ändå älskar jag henne.
Det kan till viss del bero på att hon med minspråk och likgiltiga axelryckningar exakt påminner om en mig mycket närstående ung dam som nu flyttat utomlands, och som jag saknar väldigt mycket  - obs inga namn...

Kommentarer :

#1: Josefin

heheh. jag gillar också april. jag har redan kollat klart på säsong tre. vad nu göra???!!!!

skriven
#2: Hand in glove

Vi är bara halvvägs in i säsong 3, så vi klarar oss ett tag till.

(Btw, du ser väldigt Aprilesque ut på ditt senaste foto :))

skriven

Kommentera inlägget här :