Sleep away and dream a dream, life is just a lullaby

D pratar i sömnen ibland. Tyvärr är det han säger rätt normalt och inte så absurt roligt och fantasifullt som Sleep talkin´man
Trots det tänker jag varje gång att NU ska jag komma ihåg vad han sagt så jag kan berätta det nästa dag. Men på morgonen är det som bortblåst.
Fast sista gången minns jag faktiskt.  Jag vaknade av att han satte sig upp och utropade entusiastiskt: Well done! Sen kysste han mig på pannan, la sig ner och fortsatte sova.
Sen låg jag vaken en lång stund och grubblade över vad jag gjort så bra?

Kommentarer :

#1: Hanna

Han kanske tycker hela du är bra? :)



Min sambo pratar i sömnen ibland, väldigt roligt! Han har bland annat berättat att han är en tiger som jobbar på att skaffa sina ränder, och senast utropade han argt "men det var då en jävla massa blåbär!", helt oprovocerat. Han har inte pratat alls lika mycket de senaste åren dock, lite synd...

skriven
#2: Hand in glove

Ååh, jag önskar att jag också fick höra sånt roligt sömnprat! Risken kanske är att det är för intressant och roligt att man kanske inte somnar om lika lätt...

skriven
#3: Creutz

Tack för länktipset. Det var en samtidigt störande och underhållande sida...

skriven
#4: Hand in glove

Ja, man kan nästan undra om allt är på riktigt. Å andra sidan, om det skulle vara fejkat så hats off för god fantasiförmåga.

skriven

Kommentera inlägget här :