How the hell did you get here, semi-naked in somebody else's room?

Jaha, så har kvällstidningarna redan börjat skriva om Melodifestivalen. Inte nog med att eländet håller på i ca 3 månader, nu ska det vara nedräkning 3 månader innan?

Aftonbladet devalverade ordet skräll häromveckan när dom meddelade att Helena Bergström ska vara en av programledarna. Det är kanske bara jag som har lite högre förväntningar på vad man kan kalla skräll, menatteh...?
Och idag kom nästa SKRÄLL: Björn Ranelid ska framföra ett egenskrivet bidrag! Wow liksom.
–Det är den största sensationen i Melodifestivalens historia. Jag vet inte om du kan någonting om sannolikhetsläran. Men sannolikheten går från noll till och med ett. Och då är sannolikheten noll på detta, säger Ranelid blygsamt till Aftonbladet.
Kan bara konstatera att min vilja att titta på Melodifestivalen härmed sjunkit ytterligare, från noll till minus tio.
Hoppas åtminstone att kvällspressens favoritord nakenchock inte blir aktuellt just i detta fallet.

Kommentarer :

#1: Inkling

Melodifestivalen som arena för horeri? Ja, det känns inte heeelt otippat. Och låtom oss hoppas att just nakenchockerna lyser med sin frånvaro den här gången...

skriven
#2: Hand in glove

Jag vet inte, men jag har för mig att någon gång, för läääänge sen handlade det om musik. Eller nåt?

skriven
#3: Creutz

Författare må vara författare, sångare må vara sångare. Så elitistisk är jag.

skriven
#4: Hand in glove

Jag kan hålla med. Det finns multibegåvade människor som kan göra flera saker bra, men jag har faktiskt ingen lust att höra Ranelid sjunga, ens om han skulle låta som Pavarotti.



(How about Ulf Lundell förresten? Vilket tycker du han skulle ägnat sig åt, musiken eller skrivandet?)

skriven
#5: Inkling

Ja, i tidernas begynnelse hade melodifestivalen antagligen med melodier att göra och det under en enda kväll. Nu är det så mycket mer man får på köpet. Och under så lång tid! Mervärde, kan man kanske kalla det? Eller... inte.

skriven

Kommentera inlägget här :