Man-flu, schman-flu

Ni vet det där man säger om man-flu? Att förkylda män blir dödssjuka?
-Struntprat! Det är nedsättande och sexistiskt och stämmer inte med verkligheten! säger D som visar sig vara en slags antites: han blir aldrig sjuk.
Själv har jag levt med män som blivit svårt sjuka vid en enkel förkylning.
-Why me! klagade exet högt om han bara fick en nysattack. Men tydligen hör han till en svagsint minoritet. Enligt D, the english viking.
Just nu sitter han i soffan bredvid och snörvlar och nyser och ser eländig ut. Frågar jag honom hur han mår så skakar han envist på huvudet: DET ÄR BARA LITE SNUVA KVINNA. Ingen big deal.
Inte mig emot. Jag är inte den vårdande typen ändå...

Kommentarer :

#1: MarySaintMary

Jag är en sån typisk man när jag blir förkyld. Det är JÄTTESYND om mig och jag kommer DÖ snart, typ. Fast sist jag kollade hade jag XX-kromosomer.

skriven

Kommentera inlägget här :