Var kommer allt ifrån?

Drömde en lång, förvirrad dröm i natt. Jag var på jobbet och allt gick fel... En kille ville ha en fantasybok (jag minns att fiskglasögon ingick i titeln) och fastän jag verkligen ansträngde mig jättehårt lyckades jag inte söka efter den, en dator fungerade inte, på en annan gick det inte stänga ner ett fönster som blockerade, jag kunde inte stava, skrev på fel rad etc. Jag kände mig jättetrög och svettades när jag febrilt försökte få till det, i timmmar kändes det som, medan killen och hans kompisar stod och tittade konstigt på mig.
Dessutom hände en massa saker bakom min rygg, det blev mörkt, möbler flyttades, saker försvann och kollegor viskade så jag inte kunde höra vad som sades.
Till slut fick jag ett massivt psykbryt och skrek Ingen förstår mig! och Jag kan inte tänka längre, det är något fel på min hjärna!, stampade ut från biblan och lämnade allt bakom mig.
Så gick jag hem och satte mig under ett bord och tryckte i mig två stora skivor entrecote.

Ett inte alltför vågat förslag till tolkning: Det är mycket som händer runt omkring mig just nu som får mig att må väldigt dåligt.
(Och så har jag börjat med LCHF.)

Kommentera inlägget här :