Another day, another englishman

Det finns fler engelska män i Sverige än man kan tro. Ibland undrar jag om det kan vara så att England planerar att ta över och göra Sverige till sitt territorium genom att gradvis skicka hit alla sina män? Eller om det är Sverige som har någon ondskefull plan att utarma England genom att locka hit männen? Rent spontant känner jag att fler svenska män borde träffa engelska kvinnor, bara för att jämna ut det hela.
Så gott som varje vecka möter jag en ny lokal engelsman, för det mesta i jobbsammanhang.
Jag brukar rapportera hem:
-Mötte en engelsman idag igen.
-Did he speak swedish? frågar D varje gång.
-Yep, perfect swedish, svarar jag.
-Bastard!

(Efter ett och ett halvt år pratar D fortfarande nästan ingen svenska. Han minns att sångaren i A-ha hette Morten Harket, men har stora svårigheter att komma ihåg ordet sked. Med tanke på att hans jobb är att servera skolmat är det rätt nedslående.)

Kommentarer :

#1: Tina

De tar humledrottningar och lämnar män. Vicious. Part of some secret cunning plan, no doubt.

skriven

Kommentera inlägget här :