Flytta - pros and cons

Har varit och tittat på lägenhet. I morgon ska jag lämna besked huruvida vi vill ha den eller inte. Nu försöker jag rada upp för- och nackdelar.
-  Längre till jobbet. Från 3 minuters gångväg till ca 6. (Vilket betyder 3 minuters kortare sovmorgon.)
+ Närmare till bolaget. Och missionskyrkan. Fast vänta... det sista var visst ett minus.
- Fula linoleumgolv. Kan man leva med linoleumgolv när man vant sig vid parkett?
+ Högt i tak. Stort, luftigt och gammaldags charm.
- Dyrare.
+ Fast inte så mycket. Och 30 kvm större.
-  Mindre och inte lika fräscht kök. (Jag älskar mitt nuvarande kök!)
+ Gästtoalett.
+ STOR uteplats med tak, utan insyn. Gud vad jag saknat balkong eller uteplats!
- Slitna tapeter.
+ Vi får antagligen omtapetserat.
+ Lugn, enkelriktad gata = inga nattliga nöjesåkare/Volvoraggare från Sollebrunn.
+ Extra sovrum för besökare. Vilket kan behövas med tanke på att vi har sammanlagt fem barn, varav fyra bor utomlands.
+ Did I mention the uteplats?

Själva huset. Det finns en brudbutik i bottenvåningen. Ett tecken kanske?

Kommentera inlägget här :