Dave goes to Skane

Jag vet inte... det där med att blogga, känns inte det väldigt 2007?
Här har det varit total bloggtorka på sista tiden, och ju längre tid som går desto svårare känns det att komma igen. Vet inte ens om jag har lust längre? Därför är jag nu tillbaka på min gamla adress, kände inte för att betala för domännamn när jag nästan aldrig skriver. Men vem vet, nu när hösten närmar sig kanske lusten återkommer...
 
Anyway, sommaren har faktiskt varit alldeles, alldeles underbar. Sagt med något förvånat tonfall, jag är inte direkt någon sommarälskare. Heta, fullpackade badstränder är för mig helvetet på jorden. Hatar ligga still och sola. Getingar, flugor, solsveda och svettiga sömnlösa nätter is not my cup of tea.
Men. Det har varit lagom varmt, vi har haft vår uteplats, vi har gjort inget och vi har gjort massor. Och rest. Upptäckt Sverige. Vilket är extra roligt att göra med en nysvensk som ser allt med nya ögon. Och läser allt med engelskt uttal, completely ignoring de där onödiga prickarna över a och o. Vilket gav upphov till nytolkningar av ortnamn i Skåne, som Bastard, Load´er up och Love town.
 
För övrigt har vi:
Suttit på otaliga klippor, njutit av utsikt och bränt axlar och näsa. Fast bara lite lagom.

 
Räddat förskrämd kattunge från skjultak. D fick ställa sig på en soptunna för att locka till sig den. När han äntligen fick tag i den VÄLTE soptunnan och han föll handlöst i asfalten med katten i famnen. Men klarade sig mirakulöst med bara några skråmor på ryggen.
Katten, den sprang iväg och gömde sig under en bil.

 
Ätit så gott som alla måltider utomhus. Jo, man får ju passa på, som svensken säger.
 
 
Varit på kräftskiva, Ds första. Han blev mer och mer entusiastisk ju fler snapsar som intogs. Dagen efter not so much.
 
 
På måndag är semestern slut. Jag är inte redo. Jag är inte redo. Jag är inte redo.
 

Kommentarer :

#1: cat

Vilken härlig sommar ni har haft. Jag har precis samma inställning till typiska sommaraktiviteter som du har. Så den här lagomvarma sommaren har varit perfekt.

skriven
#2: handinglove

Bästa sommaren på länge! :)

skriven

Kommentera inlägget här :