Sing me to sleep

Exempel på hur min dumma hjärna tar över på nätterna och stör mig med skitsaker.
Vi ska åka till pappa nästa dag. Jag tar med mat eftersom han har svårt att handla och laga mat. Jag planerar så det ska vara lätt att transportera och någorlunda snabb tillagningstid. Ja, och så gott förstås. Bland annat har jag köpt en påse mandelpotatis.

När jag gått och lagt mig kör hjärnan igång.
-Men mandelpotatis? Den ska ju kokas med skal på? Blir inte det väldigt jobbigt att skala med darriga händer?
Jag: Åh, det tänkte jag inte på. Men kan vi ta det i morgon, jag behöver sova nu.
Hjärnan: Eller... så kan man rosta den i ugnen!
J: Mhm. Kanske det. 
H: Fast... får det plats två formar i den lilla ugnen? Med tanke på att huvudrätten...
J: Men tyst nu! Jag vill sova.

Försöker föreställa mig att jag ligger på en strand och vilar. Jag börjar höra vågor.

H: Vi kanske ska ta med vanlig potatis istället? Har vi så det räcker?
J: Jag vet inte. KAN DU HÅLLA KLAFFEN NU?
H: *sårat* F´låt då.

Tystnad. Jag börjar slumra till.
H: Ris! Vi kan ta ris istället!

And so on.

Kommentera inlägget här :