Oh my god, oh my god

På tal om fördelar med att bo mitt i stan...
En av dom stora nackdelarna är alla flottiga volvoraggare med traktorkeps från metropoler som Sollebrunn, som kör förbi flera gånger om dagen på vår gata. Dom roar sig med att trycka gasen i botten på den korta sträckan mellan två korsningar, dvs ungefär rakt under vårt fönster. Nödvändigt? Nej. Bullrigt som f-n? Japp. Vill jag döda dom? Yess.
En annan nackdel är den årliga potatisfestivalen som körde igång nu i torsdags och varar hela helgen, med tivoli och krimskrams. Det förpestar omgivningen och gör det svårframkomligt för oss som bor och jobbar i centrum.
Men - nu har man spärrat av gatan för biltrafik i helgen. Istället har man öppnat uteservering mitt i gatan en bit längre bort. Halleluja! Volvoraggare - eat my shorts!
Det är så tyst och skönt utanför att man nästan kan förlåta festivalarrangörerna att dom utsatte oss närboende för detta skamliga övergrepp sent i går kväll. Men bara nästan.


Kommentarer :

#1: Sofia

nu har jag skrattat i ungefär 15 minuter åt Potatisfestival. Det är ett helt fantastiskt namn på en festival och sjukt kul med en festival ägnad åt potatisen. Fattar kopplingen till staden och Alströmer. Blir nästan lite sugen på att besöka festivalen själv. Fast när jag kollar programmet på stans hemsida tycker jag det verkar vara få potatisrelaterade programpunkter : )



Påminner även lite om tv-serien Gilmore Girls där de i staden Stars Hollow har festivaler till det mesta (om du sett den?).

skriven
#2: Hand in glove

Haha, vi här är så vana så vi tänker inte längre på det men ja, töntfaktorn är hög. Vi är många alingsåsare som är trötta på potatisstämpeln... Förr i tiden så var den klassiska gåvan i kommunala sammanhang en jädrans miniskulptur föreställande - en potatis. Snyggt liksom.

Har inte sett Gimore girls tyvärr.

skriven
#3: Sofia

men oj nu skrattar jag åt miniskulpturen av en potatis också. Jag ser framför mig att de som fick den hade ett leende som blev stelare och stelare och så: eeeeeeh tack? Var ställer man den sen? I bokhyllan? På tv:n? I ett skåp, längst bak?



Synd att du missat GG, många roliga festivaler som sagt.

skriven

Kommentera inlägget här :